Stichting Steunfonds is in 1956 opgericht door mr. F.L. Jurgens met als doel het verlenen van financiële steun aan personen en organisaties die, vanuit een christelijke grondslag, zich bezig houden met de vorming en begeleiding van jeugd en jongeren, hun leiders en jeugdwerkers en/of het lenigen van maatschappelijke of geestelijke nood.

Het huidige bestuur bestaat (sinds 2015) uit

• drs. J.D.J. Kraus, voorzitter
  • mr. W.M.A. der Weduwe-de Groot, secretaris
  • mr. H. van Domburg, penningmeester
  • drs. T. Streppel, lid financiële commissie

Bestuursleden ontvangen geen beloning voor hun werkzaamheden. De voor de uitoefening van hun functie gemaakte kosten worden op grond van de statuten (artikel 12) vergoed.

Het bestuur vergadert ten minste vier maal per jaar, waarbij onder meer de in de voorgaande periode ingekomen verzoeken voor financiële ondersteuning worden beoordeeld.

Voor de behandeling van de aanvragen geldt het volgende vergaderschema:

De aanvragen die binnenkomen in de periode van 1 december tot 1 maart worden behandeld in de bestuursvergadering van maart
De aanvragen die binnenkomen in de periode van 1 maart tot 1 juni worden behandeld in de bestuursvergadering van juni
De aanvragen die binnenkomen in de periode van 1 juni tot 1 september worden behandeld in de bestuursvergadering van september
De aanvragen die binnenkomen in de periode van 1 september tot 1 december worden behandeld in de bestuursvergadering van december.

Het in 1956 ingelegde vermogen is door zorgvuldige belegging in de loop der jaren fors gegroeid.
Het bestuur hoopt daarmee jaarlijks vele kleinschalige projecten financieel te kunnen ondersteunen.