Graceland Festival 2023

Van 17 tot en met 20 augustus 2023 hebben circa 2500 mensen een bezoek gebracht aan Graceland Festival. De negende editie van dit mooie festival is mede tot stand gekomen dankzij financiële steun van Stichting Steunfonds.

Graceland Festival 2023 | 'Heel de mens'

'Het was een mooi, feestelijk en ontroerend festival. Geweldige tijd gehad, geweldige sfeer en mooie mensen ontmoet. We hebben het leven echt mogen vieren met elkaar!'
- bezoeker Graceland Festival 2023

Tijd voor ontmoeting en gesprek, voor feest en verstilling

Graceland Festival biedt ruimte voor nieuwe vormen van kunst, experiment en mensen in alle vormen. Het festivalterrein - voor derde editie editie op rij gevestigd op Scoutinglandgoed Zeewolde - biedt inspiratie, ontspanning en plezier. Met prachtige podia, mooie tenten, een kleurrijk kinderdorp, een toffe plek voor tieners, een divers horecaplein en kleine kunstplekjes, is er op Graceland Festival voor ieder wat wils!

Jaarthema: 'Heel de Mens'

Het thema van Graceland Festival was dit jaar 'Heel de Mens'. Het thema is de middelste van een drieluik: Heel de Wereld, Heel de Mens en Heel de Tijd. Heel heeft hierin een dubbele betekenis: compleet en breed, maar ook heling en genezing. In muziek, kunst en discussies stond de rijke diversiteit van ons hele mens centraal. De mens werd gevierd, in beweging gebracht, tot rust gesust. Kortom: helemaal gezien.

Speciale programmering gericht op kinderen en tieners

Jong en oud zijn welkom op Graceland Festival. Voor kinderen is er ook een speciaal ingerichte eigen plek: het kinderdorp. Op vrijdag en zaterdag zijn twee blokken met theater, sport, spel en andere toffe activiteiten georganiseerd. Gerichte aandacht voor kinderen en tijd voor ouders om zelf inspiratie op te doen elders op het festival.

Voor tieners is The Lounge ingericht. Een eigen plek, waar jongere kinderen en volwassenen geen toegang tot hebben. Hier kunnen tieners ongestoord 'hangen', elkaar leren kennen en ontdekken wat Graceland hen te bieden heeft. Denk aan een workshop zelfverdediging, het schrijven van poëzie, gooien met borden of zelfs lasergamen. Een fijne plek, waar tieners op eigen wijze en eigen tempo aan het denken zijn gezet. Een plek voor zelfontplooiing, waar iedereen zichzelf mag zijn!

Financiële bijdrage van Stichting Steunfonds

Stichting Steunfonds is een van de vijf fondsen die met financiële steun bijgedragen hebben aan de realisatie van Graceland Festival 2023. Stichting Steunfonds verleent financiële steun aan personen en organisaties die zich bezig houden met de vorming en begeleiding van jeugd en jongeren. Organiseer jij een project of activiteit die aan deze omschrijving voldoet?

Check de informatiepagina of doe de snelle check van 7 vragen om te kijken of het indienen van een aanvraag mogelijk is!