Herdertjestocht Purmerend

In de sfeervol verlichte binnenstad van Purmerend is door de Protestantse Gemeente een bijzondere editie van de jaarlijkse herdertjestocht gerealiseerd.

Jaarlijkse herdertjestocht

In de sfeervol verlichte binnenstad van Purmerend is door de Protestantse Gemeente een bijzondere editie van de jaarlijkse herdertjestocht georganiseerd. Deze editie werd mede mogelijk gemaakt met financiële ondersteuning van Stichting Steunfonds. In zes avontuurlijke en prachtig gedecoreerde etappes is ook dit jaar het kerstverhaal weer op speelse wijze uitgebeeld.

Op zoek naar het kwijtgeraakte schaapje

Samen met bioloog Freek, twee herders en echte schapen beleefden maar liefst 140 kinderen dit jaar de spannende herdertjestocht. Gezamenlijk ging de groep op zoek naar het kwijtgeraakte schaapje Onno, dat de kudde had verlaten. Via het paleis van Augustus, de herberg, de herders in de velden en de wijzen uit het oosten kwamen de kinderen uiteindelijk uit bij het kerstkind in de stal. Gelukkig is schaapje Onno hier ook en is iedereen uiteindelijk weer samen.

Muzikale begeleiding

Opleidingsorkest KleinKunst van muziekvereniging Kunst na Arbeid zorgde aan het begin van de tocht in de Lutherse kerk voor prachtige muzikale ondersteuning. Het opleidingsorkest staat onder leiding van dirigent Remko de Jager.