Jeugdactiviteiten door CJV Vlaardingen

CJV Vlaardingen heeft in 2022-2023 het activiteitenprogramma uitgebreid, mede dankzij financiële steun vanuit Stichting Steunfonds. Aan de jeugdactiviteiten hebben naast de kinderen die al bekend zijn met CJV ook nieuwe gezichten meegedaan. Een groot succes!

Jeugdactiviteiten door CJV Vlaardingen

CJV Vlaardingen levert al 135 jaar een actieve bijdrage aan de ontwikkeling van de Vlaardingse jeugd. Door het jaar heen organiseert de vereniging aansprekende en uitdagende jeugdactiviteiten, waarbij gezelligheid, respect voor elkaar, zelfontplooiing en maatschappelijk bewustzijn centraal staan. Om vernieuwende jeugdactiviteiten te realiseren, heeft CJV Vlaardingen met succes een aanvraag gedaan voor financiële steun van Stichting Steunfonds.

Dit heeft CJV gerealiseerd:

• 9 activiteiten voor kinderen in de leeftijd van 8 t/m 16 jaar
  • 148 deelnemers aan de activiteiten
  • Meerdere nieuwe kinderen aangetrokken, onder meer door samenwerking met andere organisaties en (basis)scholen in de omgeving van Vlaardingen

Terugblik op diverse activiteiten

Levend Mario Party

Een van de nieuwe jeugdactiviteiten die mede dankzij de financiële bijdrage van Stichting Steunfonds kon worden gerealiseerd is de Levend Mario Party. Deze spelactiviteit bleek een schot in de roos!

Onder de deelnemers waren ook een flink aantal nieuwe gezichten. Samen met de kinderen die vaker bij CJV komen, hebben zij in groepjes opdrachten gedaan aan de hand van een levensgroot bordspel.

Tienergroep Chillinn

Eens per maand komen de oudere kinderen samen. De ene keer spelen de jongeren in het gebouw in Obadja samen spelletjes, kletsen, snacken en drinken ze wat. Andere keren staat er wat actievers op het programma. In 2022-2023 is de tienergroep Chillinn onder meer samen gaan zwemmen en naar JumpXL geweest. Een gave ervaring die niet snel vergeten zal worden!

Legomiddagen

In de meivakantie is twee keer een Legomiddag georganiseerd. Om de bouwopdrachten goed aan te laten sluiten bij de belevingswereld en vaardigheden van de kinderen, is een Legomiddag georganiseerd voor 6-8 jaar en voor 9-12 jaar. In anderhalf uur hebben de kinderen volop hun creativiteit de loop gelaten en verrassende bouwwerken laten zien. Net zoals bij LEGO Masters!

Zelf ook financiële steun aanvragen bij Stichting Steunfonds?

Ben jij betrokken bij de organisatie van een project of activiteit gerelateerd aan de vorming en begeleiding van jeugd en jongeren? Mogelijk kun je een beroep doen op Stichting Steunfonds voor financiële steun. Op onze informatiepagina leggen we je stap voor stap uit welke aanvragen kans maken en onder welke voorwaarden.

Voldoe je aan de voorwaarden? Dien jouw aanvraag in via ons digitale aanvraagformulier.

Let op

Alle aanvragen worden door het bestuur besproken en beoordeeld. Het indienen van een aanvraag geeft geen garantie op toekenning van financiële steun.