KinderTheaterWeek in Nootdorp

In de voorjaarsvakantie organiseerde Theater CulturA & Zo met groot succes de KinderTheaterWeek. Mede dankzij de bijdrage van Stichting Steunfonds hebben ruim 500 bezoekers van de leuke en leerzame voorstellingen kunnen genieten!

Kindertheater (3+) in de voorjaarsvakantie

Van 19 tot en met 26 februari 2023 organiseerde Theater CulturA & Zo uit Nootdorp met groot succes de KinderTheaterWeek, gericht op zowel de jongste kinderen (3+) als jeugd (14+). Mede dankzij de financiële steun van Stichting Steunfonds kon een kortingsactie opgezet worden, waarmee toegang tot het theater voor een zo groot mogelijke groep mogelijk werd. Elke volwassene die als begeleider twee kinderen naar een voorstelling meebracht, mocht zelf geheel gratis naar binnen!

In en rondom de voorjaarsvakantie heeft Theater CulturA & Zo ruim 500 bezoekers mogen ontvangen. Mini-musical De Kleine Zeemeermin (3+) was zelfs helemaal uitverkocht en ook Professor S (6+) en Willie Wartaal (14+) trokken een volle zaal.

Goed voor de ontwikkeling

Culturele activiteiten dragen bij aan de ontwikkeling van kinderen in brede zin. Regelmatig een bezoek brengen aan een theatervoorstelling helpt bij de taalontwikkeling van jonge kinderen en stimuleert de fantasie van kinderen. Een theaterbezoek prikkelt immers alle zintuigen. Zo gebeurt er van alles op het podium, van dans en zang tot verhaallijnen die tot leven komen door het spel van de acteurs. Door alle ervaringen die kinderen opdoen in een theaterzaal leren ze ook via vrije expressie hun eigen emoties te ontplooien. En daar heb je een leven lang plezier van!

Eerste kennismaking met het theater

Een theaterzaal kan best indrukwekkend zijn. Theater CulturA & Zo is met 174 stoelen een kleinschalig theater, waar kinderen bij uitstek op een laagdrempelige manier kennis kunnen maken met de wereld van toneel, dans, muziek, film en zang. Het licht dimt niet helemaal, zodat deze magische wereld door kinderen op hun eigen tempo ontdekt kan worden. Wie er klaar voor is, mag bij sommige voorstellingen zelfs meedoen of lekker rondlopen om het theater te ontdekken. Hoe leuk is dat!

No ACF gallery field data found