Nieuwe uniformen voor Zeekadetkorps

Het Zeekadetkorps Schiedam kan mede dankzij financiële steun van Stichting Steunfonds op alle officiële gelegenheden weer netjes en goed voor de dag komen!

Financiële steun voor nieuwe uniformen

Het Zeekadetkorps Schiedam draagt bij plechtigheden en bijzondere gelegenheden een speciaal gemaakt uniform. Recent heeft het Zeekadetkorps Schiedam een beroep gedaan op Stichting Steunfonds voor financiële ondersteuning voor de aanschaf van nieuwe uniformen.

Samen de nautische wereld ontdekken

Het ZKK Schiedam komt iedere week samen om de basisbeginselen van de nautische wereld te ontdekken. Jeugd en jongeren van 9 jaar maken spelenderwijs kennis met watersporten zoals zeilen, roeien en het varen met een motorboot. Ook onderhoud en samen koken horen er natuurlijk bij!

Aanwezigheid bij officiële gelegenheden

Naast de wekelijkse bijeenkomsten en kampen, is het Zeekadetkorps aanwezig bij officiële gelegenheden zoals Dodenherdenking 4 mei, Margraten Herdenking en Herdenking (begraafplaats) Beukenhof. Ook bij feestelijke evenementen zoals Koningsdag, de Brandersfeesten, de Sinterklaasintocht en de Wereldhavendagen Rotterdam is het korps van de partij. Uiteraard is het belangrijk dat de jonge zeekadetten bij deze gelegenheden netjes en goed voor de dag komen. Het nette uniform is speciaal hiervoor bedoeld.