Paasfilm 'De diefstal'

Bekijk zelf Paasfilm 'De diefstal' van Lievevrouwenparochie in Bergen op Zoom

Paasfilm 'De diefstal'

In 2022 ontving de Lievevrouweparochie in Bergen op Zoom een financiële bijdrage voor paasfilm 'De diefstal'. De paasfilm vertelt het verhaal van Ben en geeft op speelse wijze inzicht in de betekenis van Pasen. Bekijk de film hieronder of lees meer over het verhaal onder de video:

In het kort

In de film baalt Ben als een stekker. Zijn computer is kapot gegaan. Hoe kan hij ooit nog leren om computerspelletjes te ontwerpen? Hij heeft immers geen geld om snel een nieuwe te kopen.

In de kerk in Bergen op Zoom is Amber alles aan het klaarzetten voor Pasen. Dan merkt ze dat er iets ontbreekt. Ze ziet nog net dat er iemand de deur uit rent met een kostbaar voorwerp. Ze kan de dief niet meer tegenhouden. Zal de dief gevonden worden? Zal hij of zij begrijpen wat de werkelijke waarde is van het gestolen voorwerp? En ontdekken wat Pasen betekent?

Jeugd en jongeren in de Lievevrouweparochie

De Lievevrouweparochie in Bergen op Zoom organiseert activiteiten speciaal gericht op de belevingswereld van kinderen en jongeren. Voor alle leeftijden - van 0 t/m 30 jaar - worden spellen, verhalen en activiteiten bedacht die meer inzicht geven in geloven, tradities, vriendschap en naastenliefde. Zo is er een speciale Kidskerk voor basisschoolkinderen, komen jongeren van 11 t/m 15 jaar samen in Tienergroep On the Move en houdt Jongerengroep The Next Step zich onder andere bezig met vergeten bijbelverhalen, kerk en ethiek.

Zelf een aanvraag indienen?

Organiseer jij net als de Lievevrouweparochie een project of activiteit gericht op de vorming en begeleiding van jeugd en jongeren? Bekijk op onze informatiepagina of je in aanmerking komt voor financiële steun van Stichting Steunfonds.

No ACF gallery field data found