Stop Menstruatiearmoede

Stichting Steunfonds heeft Stichting Armoedefonds financieel ondersteund bij het realiseren van uitgiftepunten voor gratis menstruatieproducten.

Met de MUP’s (Menstruatieproducten Uitgifte Punten) biedt het Armoedefonds hulp aan jonge meisjes en vrouwen die zelf niet altijd geld hebben om maandverband of tampons te kopen. Uit eerder onderzoek is bekend dat 1 op de 10 meisjes en vrouwen wel eens geen geld heeft voor maandverband of tampons. Eind 2020 is het Armoedefonds gestart met het aanpakken van dit probleem.

Bij Voedselbank Alblasserdam heeft Stichting Armoedefonds het 200e uitgiftepunt voor gratis menstruatieproducten gerealiseerd.