Kinderfietsenplan | Voor ieder kind een fiets

Een veilige fiets voor ieder kind dankzij het Kinderfietsenplan. Mede mogelijk gemaakt met financiële ondersteuning door Stichting Steunfonds.

Een goede, veilige fiets voor ieder kind

Afgelopen jaar heeft Stichting Leren Doen zich ingezet om zoveel mogelijk kinderfietsen op te knappen en te doneren. Het project kon rekenen op financiële ondersteuning van Stichting Steunfonds. Veel kinderen, veelal afkomstig uit minder bedeelde gezinnen, zijn dankzij het project voor langere periode voorzien van een goede, veilige, gebruikte fiets. Het project is opgezet samen met de ANWB, de gemeente Den Haag en diverse partners.

Kosteloze service en meegroeien tegen een kleine bijdrage

De doelstelling van Stichting Leren Doen is om duizend kinderfietsen op te knappen. Daarnaast worden drie jaar lang verschillende servicemogelijkheden aangeboden, zonder kosten. Tegen een kleine eigen bijdrage kunnen gebruikers de fiets omruilen voor een groter model, zodat het kind ook na een groeispurt kan blijven fietsen. Zo hoopt Stichting Leren Doen alle kinderen in Nederland aan het fietsen te krijgen en te houden.