ZomerPodium 2022

Dankzij financiële steun van Stichting Steunfonds heeft de Podiumschool in 2022 het ZomerPodium georganiseerd voor kinderen (9-12 jaar) en jongeren (13-18 jaar).

ZomerPodium voor kids en jongeren

Alweer even geleden, maar daarom niet minder leuk om op terug te blikken: in de zomervakantie 2022 organiseerde de Podiumschool uit Leeuwarden een speciaal ZomerPodium voor kinderen van 9-12 jaar en jongeren van 13-18 jaar. Samen met de docenten hebben de kinderen en jongeren hun eigen creativiteit (verder) ontdekt en kennisgemaakt met de diversiteit van theater. Het ZomerPodium is mede dankzij financiële steun door Stichting Steunfonds georganiseerd.

Theatrale en persoonlijke ontwikkeling

De Podiumschool heeft een rijke ervaring met theaterlessen voor kinderen en jongeren. De docenten creëren een inspirerende en veilige plek waarin iedereen welkom is, of je nu veel ervaring hebt met theater of pas net gaat ontdekken wat bij jou past! Naast de theatrale ontwikkeling staat bij de Podiumschool ook persoonlijke ontwikkeling van deelnemers centraal.

Zelf een voorstelling bedenken en uitvoeren

Het ZomerPodium is een speciaal theaterkamp dat naast de reguliere lesprogramma's om wordt georganiseerd. In totaal hebben in 2022 42 kinderen meegedaan aan het ZomerPodium. Voor de kinderen van 9-12 jaar was een driedaags dagprogramma opgezet waarin op speelse wijze alle vaardigheden aan bod kwamen om een eigen voorstelling te spelen. Op woensdag hebben de kinderen deze voorstelling opgevoerd, bijgewoond door veel ouders, broertjes en zusjes, opa's en oma's. Een fantastische ervaring met veel trotse en stralende gezichten!

De jongeren van 13-18 jaar bleven tijdens het ZomerPodium ook een nachtje slapen, in eigen tentjes op de naastgelegen camping Hiddemastate. Overdag werd er op verschillende locaties in de buitenlucht gewerkt aan diverse vaardigheden die bij theater komen kijken, zoals acteren, stemexpressies en beweging. Naast de dagelijkse workshops en lessen werd er ook in de avond nog volop gespeeld bij het kampvuur. 's Avonds werd er ook nog fanatiek 'Weerwolven' gespeeld. Extra leuk was dat er dit jaar een externe deskundige docent aanwezig was voor decorbouw. Een ervaring om nooit te vergeten!